AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
EKİM 2025 KURUM İDARİ KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
Üniversitemizde görev yapan ve Eğitim Bir-Sen Sendikası üyeliği bulunan akademik ve idari personelin taleplerine ilişkin sendika temsilcileri ile Üniversitemiz temsilcileri arasında 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanununun 22.maddesi hükümleri çerçevesinde yapılması gereken Kurum İdari Kurul Toplantısı 24.10.2025 tarihinde saat 10:00’da Üniversitemiz Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı toplantı salonunda gerçekleştirilmiştir. Kurul üyesi olarak görevlendirilen işveren vekili Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Şuayıp ÖZDEMİR, Strateji Geliştirme Daire Başkanı Ahmet ERKAN, Personel Daire Başkanı N. Gülay UTKUGÜN ile Sendika Temsilcileri Doç. Dr. İbrahim YAVUZ ve Tekniker Vehbi GÜLSEREN toplantıya katılmışlardır. Kurul üyesi olarak görevlendirilen Genel Sekreter Hasan DÜZGÜN ise aynı saatte Üniversitelerin güvenliği ile ilgili toplantıya katılmış olduğundan dolayı toplantıya katılamamıştır.
Toplantı açılışını işveren vekili Prof. Dr. Şuayıp ÖZDEMİR yapmış, önceki toplantı kararlarının değerlendirilmesi yapılmış ve sendika temsilcileri ise geçmiş yıllarda yapıldığı gibi bu yılda açılan görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavı için üyeler ve çalışanlar adına teşekkür etmişlerdir.
Daha sonra gündem maddelerine geçilmiştir.
GÖRÜŞÜLEN GÜNDEM MADDELERİ VE ALINAN KARARLAR:
- Kampüsteki başıboş köpekler ilgili sorun gündeme getirilmiştir. “Rektörlüğümüzün belediye ile sürekli iletişim halinde olduğu, belediye ekiplerinin gelerek problem yaratan köpekleri götürdüğü, sorunun azalma eğilimde olduğu, tamamen çözülmesi için bir süreye daha ihtiyaç duyulduğu, konunun yakın zamanda tümüyle çözüme kavuşturulmasının hedeflendiği” belirtilmiştir.
- Yemekhanede yapılan yemeklerin kalitesinin ve lezzetinin artırılması talebi üzerine, “Yemeklerin kalitesi ve lezzeti ile ilgili olarak herhangi bir şikayetin alınmadığı ancak; konunun Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına iletileceği, ilgili yüklenici ile gerekli görüşmeler yapılacağı” belirtilmiştir.
- Üniversite Yönetim Kurulunun kararı gereği kampüs dışından yemek siparişi verilemediği dile getirilmiş, rekabet ortamının sağlanması amacıyla dışardan yemek kuryelerinin kampüse girişlerine izin verilmesi talep edilmiştir. “Talebin ilgili kurullarda yeniden görüşülmesinin sağlanacağı” dile getirilmiştir.
- Kantinde satılan ürünlerin pahalı olmaması gerektiği ve ayrıca boykot edilmesi gereken ürünlerinin satışı yapıldığı dile getirilmiştir. “Yapılan ihalede boykot ürünleri ile gerekli tedbirlerin alındığı, fiyat kontrollerinin yapıldığı ancak yine de gerekli kontrollerin yapılarak yüklenicinin daha hassas olması konusunda uyarılacağı” belirtilmiştir.
- Çarşı istikametine giden personel servisine olan talebin çok olması nedeniyle yetersiz kaldığı ve otobüslerin daha bakımlı olması gerektiği dile getirilmiştir. “Kiralama dönemi sonunda yapılacak yeni ihalede bu taleplerin dikkate alınacağı” belirtilmiştir.
- KİK kararları ve Banka promosyon sözleşmesinin ilgili Başkanlıkların sayfasında ve kolay ulaşılabilir olması gerektiği dile getirilmiş, “ilgili Daire Başkanlıklarının web sayfalarında gerekli düzenlemeleri yapacağı” belirtilmiştir.
- Saat Kulesinin önündeki Kule Kafenin hizmete açılması talep edilmiştir. “Binanın tadilat masraflarının yüksek olması ve önceki işletme sürecinde verimsiz sonuçlar elde edilmesi nedeniyle, açılmasının uygun olmayacağı” belirtilmiştir.
- Görevde yükselme sınavların yardımcı hizmetlerin memurluğa geçmesi için memurluk kadrosu açılması talep edilmiştir. “Yardımcı hizmetler sınıfındaki personel yetersizliği sebebi ile memurluk sınavı açılmamış olduğu, ihtiyaçlar doğrultusunda ilerleyen yıllarda sınavın açılabileceği” belirtilmiştir.
- Cumhurbaşkanlığı Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğünden, Koruma ve Güvenlik Amirliği Kadrosu talep edilmesi hususu dile getirilmiştir. “2026 yılı kadro tahsislerinde Koruma ve Güvenlik Amirliği Kadrosu için Cumhurbaşkanlığı Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğünden talep edileceği” belirtilmiştir.
- Kreş ve ana okulu açılması talebi üzerine “önceki yıllarda kreş olarak kullanılan binanın Bakanlığın sonradan çıkan mevzuatına uydurmak için gerekli maliyetin yüksekliği nedeniyle tadilatının yapılamadığı ve TÖMER binası olarak kullanılmaya devam edildiği, kreş hizmeti için mevzuata uygun başkaca bir bina olmadığı, Rektörlüğümüzün, özel kreşlerle indirim protokolleri/anlaşmaları yaparak personelimizin bu konudaki ihtiyacını karşılama yönünde bir uygulamasının olduğu” belirtilmiştir.
- Üniversitemiz tarafından üretilen süt, kaymak ve benzeri ürünlerin satışının personelin bu ürünlere rahatlıkla erişebileceği uygun bir yerde yapılması talep edilmiştir. “Talebin uygun çözümü için gerekli görüşmelerin yapılacağı” bildirilmiştir.
- MYO’larda çalışan öğretim üyelerinin de lisansüstü öğrenci danışmanlığı almak istedikleri dile getirilmiştir. “Lisansüstü öğrenci sayılarında azalma olduğu, lisansüstü öğrenci danışmanlık görevlendirmelerinin, anabilim dalları tarafından yürütüldüğü, öğretim üyelerimizin ilgili anabilim dalları ile iletişimde bulunmalarının uygun olacağı” belirtilmiştir.
Toplantı sonunda dilek ve temennilerde bulunulmuş, toplantı saat 11.00’de sona ermiştir.
İş bu Kurul Tutanağı toplantıya katılanlar tarafından imza altına alınmıştır. 24.10.2025
| Adı Soyadı | Görevi |
| Prof. Dr. Şuayıp ÖZDEMİR | Rektör Yardımcısı / İşveren Vekili |
| Ahmet ERKAN | St.Gel.Dai.Bşk / Üye |
| N. Gülay UTKUGÜN | Per.Dai.Bşk. / Üye |
| Doç. Dr. İbrahim YAVUZ | Sendika Temsilcisi |
| Vehbi GÜLSEREN | Sendika Temsilcisi |

