1- Önceki yıllarda düzenli yapılan Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavlar için teşekkür ederiz. Bu yıl için Üniversitemizde Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavının daha önceki yıllarda olduğu gibi yapılmasının devam edilmesi ve imkânlar dâhilinde kadro sayısının yüksek tutulması,
Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavlarının Üniversitenin ihtiyacı dâhilinde devam edeceği belirtildi.
2- Akademik personelin özlük haklarının zamanında teslim anlamına gelen Doktor Öğretim Üyesi, Doçent ve Profesör kadrolarına yapılan atamalar için üniversite yönetimine teşekkür eder, çalışmalara aynı şekilde devam edilmesi,
Devam edileceği belirtildi.
3- Meslek Yüksek Okulunda görevli olan Öğretim Görevlisi Dr. Kadrosundaki öğretim elemanlarının Doktor Öğretim Üyesi Kadrolarına atanması için gerekli çalışmaların yapılması,
Üniversitemizin kontenjan ve imkânları doğrultusunda çalışmaların devam edeceği belirtildi.
4- Kampüste olan başıboş köpekler için çalışan ve öğrenciler için tehlike unsuru oluşturan bu köpeklerin toplanarak belirli bir bölgenin (tel örgü ile çevrilerek) bu hayvanlar için tahsis edilmesi,
Yasalar çerçevesinde üniversitenin de yetkileri dikkate alınarak bu konuda çalışmaların devam edeceği belirtildi.
5- BAPK “proje bütçelerinin” imkânlar dâhilinde artırılması, bütçenin dağıtılması hususunda adil dağıtımın sağlanması için gerekli düzenlemelerin yapılması,
Bütçenin dağıtılması hususunda yeni düzenlenmeler yapıldığı belirtildi.
6- BAPK komisyonu ayda bir toplanmaktadır. Bir kararın çıkması çok uzun sürmektedir. İşlemlerin hızlandırılması için gerekli tedbirlerin alınması amacıyla Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimine tavsiyede bulunulması kararı alınmıştır.
Yeni BAPK Birimi artık her ay daha fazla toplanarak işlemlerin daha hızlandırıldığını belirtmişlerdir.
7- Üniversitemiz bünyesinde farklı fakülte veya bölümlerde bulunan (Öğretim elemanlarının demirbaşında bulunan) cihazlarda deney yapmak isteyen (Özellikle makale veya lisansüstü öğrencilerin tezleri için yapılması gerekli deneylerde kullanılmak üzere) diğer öğretim elemanlarının (ücretsiz olarak) kullanımına açılması talep edilmektedir.
LABSİS sistemi üzerinden düzenleme yapıldığı belirtildi.
8- TUAM bünyesinde yapılan testlerin ücretlerinde üniversitemiz akademik personeline indirim yapılması talep edilmektedir.
Kanunlar çerçevesinde Üniversitenin de yetkileri dikkate alınarak ilgili yönetmelik üzerinde çalışılacak, uygulanabilir çözümler üzerinde çalışıldığı belirtildi.
9- Personel servislerinin yaz aylarında sınırlı da olsa devam etmesi,
Bütçe imkânları dâhilinde devam ettirileceği belirtildi.
10- Yaz aylarında İlahiyat Fak. ve Afyon MYO da kesilen yemekhane hizmetlerinin devam etmesi,
İlahiyat Fakültesi’nin yaz tatilinde yeni binasına taşınmasının planlandığı, dolayısıyla yemekhane hizmetlerinden kampüs içinde yararlanabilecekleri belirtildi.
MYO için yemekhane hizmetlerinin bitmesi durumunda Personel için Servis çıkarılacak. Personelin bu konuda mağdur edilmeyeceği belirtildi.
11- Koruma ve güvenlik personelinin haftalık toplam çalışma saati olan 40 saati geçmemesi için çalışma saatlerinin düzenlenmesi,
Güvenlik Personeli sözleşme ve/veya kadro statülerine göre çalışma esas ve usullerine uygun olarak haftalık çalışma saatini geçmeyecek şekilde düzenleneceği, zorunlu ve gerekli durumlarda fazla mesai yapıldığı takdirde ücret ya da izin olarak karşılığının verileceği belirtildi.
Kadro statülerine göre memurlarda haftalık 40 saat, işçilerde 45 Saat çalışma saatlerinin dışındaki fazla çalışmalar da yasal olarak her 8 saate karşılık bir gün izin verileceği belirtildi.
12- İşçilerin Resmi tatillerde almış oldukları fazla mesai ücretleri memurlarda yoktur. Bu durum aynı anda görevde olan güvenlik personeli içerisinde huzursuzluk yaratmaktadır. Bu sebeple memur kadrolarında bulunan güvenlik personellerinin resmi ve dini tatillerde tuttukları nöbet günü karşılığında izin verilmesi,
Güvenlik Personeli sözleşme ve/veya kadro statülerine göre ayrılıp çalışma esas ve usullerine uygun olarak Resmi Tatillerde de çalışmalarına karşılık olarak izin alabilmeleri konusunda tekrar incelenerek bir çözüme bağlanılacağı belirtildi.
13- Kurum mail kotalarının (mevcut 2 GB yetersizdir) artırılması,
Üniversitemizin Bilgi-İşlem alt yapısı iyileştirilmeye devam etmektedir. İhtiyaç dâhilinde kontenjan arttırımı zaten yapılmaktadır. Yine bu durum devam ettirilecektir. Bütçe dâhilinde şartlarda zorlanarak zamana bağlı olarak gerekli çalışmaların yapıldığı belirtildi.
14- Kurum kalite koordinatörlüğü vb. birimlerinden istenilen yayın sayısı, proje sayısı gibi bilgilerin üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Tarafından YÖKSİS ile koordineli çalışan bir arayüz portalının geliştirilmesi,
Bu konuda çalışmalar devam etmektedir. Sistem altyapılarının farklı olması ve birbirine uyum sağlamaması nedeniyle zamana bağlı olarak çözüme ulaşılması planlanmaktadır.
15- Akademik yükseltme kriterlerinin üniversitemiz imkânları doğrultusunda güncellenmesi,
Öncelikli olarak Üniversitemizin eğitim-öğretim kalitesini de arttırmak amacıyla akademik yükseltme kriterleri güncellenmiştir.
16- Park bahçeler ve yardımcı hizmetler sınıfında çalışan personelin görev tanımlarının yapılması,
Park bahçeler ve yardımcı hizmetler sınıfında çalışan personel de dâhil olmak üzere üniversitemiz tüm çalışanlarının görev tanımları yapılmış olup Üniversitemiz web sayfasında da yayınlanmıştır. Görev tanımlarının bir plan dâhilinde gözden geçirileceği ifade edilmiştir.
17- Yıllık izin kullanımlarında 657 sayılı kanun madde 102 de belirtilen “gidiş ve dönüş için en çok ikişer gün eklenebilir” maddesinin uygulamaya geçirilmesi,
Söz konusu talebin kanuna uygun olarak, zorunlu durumlarda yöneticiler tarafından değerlendirilmesi gerektiği görüldü.